Innovium boekt online successen.

logoElke maand zullen wij samen met een klant van Dlogic een klantcase schrijven waarin duidelijk wordt waarom Dlogic voor deze bedrijven de juiste partij is op het gebied van webdesign en online marketing. In deel 1 gaan we in gesprek met Henk Guise, directeur van Innovium BV, over de waarde van online voor Innovium, de kansen die er liggen en uiteraard de waarde die Henk geeft aan de werkzaamheden van Dlogic.

 

slide1

Kun je iets vertellen over het bedrijf Innovium?

Innovium bestaat sinds 31 oktober 2008. Innovium staat letterlijk voor vernieuwing. Innovium kijkt naar nieuwe manieren van werken voor jongeren, ouderen en werkgevers.

Innovium adviseert ook werkgevers, brancheorganisaties en vakbonden op het gebied van duurzame inzetbaarheid van personeel, Social Return, garantiebanen en ouderenbeleid.

In de afgelopen jaren heeft Innovium zowel nationaal als internationaal innovatie gebracht die baanbrekend is geweest. Of het nu gaat om de trainingen voor gedragsverandering voor jongeren, kansen creëren voor kansloze jongeren in Zuid Afrika of nieuw vormen van Jobcoaching samen met de werkgevers ontwikkelen en uitvoeren, bij alle innovaties is zeer veel bereikt.

Innovium is opgericht door Henk Guise (1964) die meer dan 25 jaar ervaring heeft met re-integratie in binnen- en buitenland. Henk (jurist en bedrijfskundige) is werkzaam geweest in verschillende directiefuncties binnen UWV, heeft in de commerciële sector gewerkt in Nederland, maar ook in Denemarken, Tsjechië, Hongarije en Zuid Afrika.

Het team van Innovium bestaat uit zeer ervaren bevlogen medewerkers waarop onze klanten altijd kunnen terugvallen. Zij hebben een zeer pragmatische manier van werken die dichtbij de klanten staat op basis van vertrouwen en wederzijdse samenwerking.

Zien jullie de waarde van online in? Oftewel: Zijn jullie een digitale transformatie aan het ondergaan?

Wij werken met een website die gebouwd is door Dlogic en benutten Facebook en Twitter om de dienstverlening van Innovium onder de aandacht van opdrachtgevers en klanten te brengen.

De waarde van online is toch beperkt naar mijn mening omdat de dienstverlening over het algemeen vrij ingewikkeld is en dit meer een kanaal is om in contact te komen dan dat dit daadwerkelijk een verkoopkanaal is.

slide2

Wat was de reden voor jullie om contact met Dlogic op te nemen?

De website was toe aan een nieuwe uitstraling en een betere menubesturing waardoor deze leuker is om op te zoeken en klantvriendelijker is geworden. Onze keuze is hier op Dlogic gevallen, die ons hebben overtuigd van hun kennis en kwaliteiten.

Welke marketingkanalen werden er voorheen ingezet?

Zoals aangegeven heeft de website en onze Social media kanalen een beperkte marketing waarde voor ons. Onze dienstverlening vraagt veel acquisitie met face to face afstemming. Dat zal ook zo blijven.

Waar hebben jullie Dlogic voor ingezet?

Dlogic heeft op een zeer goede manier onze website aangepast naar onze wensen. Deze is nu zoals hierboven aangegeven veel mooier, klantvriendelijker en heeft een veel snellere vindbaarheid van de informatie.

Het zou mooi zijn wanneer de vindbaarheid kan worden verbeterd. Hierover zijn we momenteel met elkaar in gesprek.

slide3

In welke fase bevinden jullie je op dit moment?

Zoals aangegeven doen we beide. Alleen is de kracht van Social media beperkt voor Innovium. Dit hebben we 1 jaar getest met Your Business Online. De website kan mogelijk wanneer de vindbaarheid verbeterd wordt meer ondersteuning bieden. Offline blijft voor ons altijd een zeer belangrijk verkoopkanaal. De uitdaging is nu hoe de online strategie (vindbaarheid) de offline strategie kan versterken en vice versa.