Een bijzonder project voor Dlogic, zowel in realisatie als in betekenis, is de pas opgeleverde vernieuwde webshop van het Belgische Gozz4Kids. Dit bedrijf maakt en verkoopt hippe en vooral functionele kleding voor kinderen met een beperking. Sebastiaan en Cindy, de eigenaren van Gozz4Kids, zijn dit initiatief gestart uit eigen ervaring. De moeilijkheden waar zowel ouders als hun kinderen tegenaan lopen om modieuze en toch praktische kleding te kunnen kopen, leidden tot de ontwikkeling van de uitgebreide kledinglijn die er nu staat.

Te kil, te beperkt
De eerste webshop van Gozz4Kids kwam eind januari 2017 online. Daarnaast zijn er ook enkele verkooppunten in fysieke winkels in België en staan Cindy en Sebastiaan regelmatig op (inter)nationale beurzen. Al snel hadden ze door dat de webshop een stuk beter kon en klopten ze bij Dlogic aan voor een nieuwe versie hiervan. “De oude webshop was nogal kil qua look,” vertelt Sebastiaan van Hoorebeeke van Gozz4Kids. “Ook was deze te weinig gericht op conversie en te beperkt wat betreft het toevoegen van extra talen en categorieën. Cindy werkte al eerder met Dlogic samen voor de site van Dreamfestival, vandaar dat we hen benaderden.”

Wensen en verbeterpunten
De wensen die Cindy en Sebastiaan bij Dlogic weglegden waren dan ook duidelijk: de nieuwe shop moest meer op conversie gericht zijn, met een kleiner aantal stappen om tot een aankoop over te kunnen gaan. Daarnaast moest deze achter de schermen makkelijker te beheren zijn, zodat op een eenvoudige manier producten en content konden worden toegevoegd of gewijzigd. En bovenal moest de webshop er een stuk meer ‘aangekleed’ uit komen te zien, met duidelijke en aantrekkelijke menu’s en meer en betere achtergrondinformatie.

Strakke deadline
Vanwege een grote beurs in Duitsland, waar ook veel internationale interesse is voor de kleding van Gozz4Kids, gold er een zeer strakke deadline voor het project. “Er waren maar een goede 5 weken beschikbaar om de nieuwe site online te krijgen,” legt Sebastiaan uit. “De regie was in handen van Dave van Dlogic en dat gaf ons vertrouwen: zijn heel directe communicatie beviel ons en ook over de communicatie met zijn teamleden over de progressie van het project is hij heel transparant.” Tevens werd gekozen voor een vertaling van de shop in Engels, Frans en Duits; hetgeen ook werd geregeld door Dlogic. Ook hierover is Sebastiaan zeer te spreken: “Ondanks het specifieke jargon dat in de kledingsector wordt gebruikt zijn er steeds vlot leesbare teksten van gemaakt die ook door native speakers worden gewaardeerd.”

Positieve reacties
Met inzet van het hele Dlogic-team en de korte lijnen in communicatie lukte het om de nieuwe webshop precies op tijd voor de beurs online te krijgen. Sebastiaan is dan ook tevreden: “De reacties op de nieuwe site zijn heel positief, zeker van die mensen die zich de oorspronkelijke site herinneren. De komende weken vervolledigen we zelf nog de verschillende collecties en verschillende kleuren en printjes. Tegen die tijd zijn we dan een maand online en gaan we samen met Dave een grondige eerste evaluatie doen.”