Verbeterde webshop = meer klanten

Online shoppen blijft onverminderd populair; logisch want het is makkelijk, snel en het aanbod is enorm. Geen wonder dat het aantal webshops nog steeds gestaag toeneemt. Maar de grote hoeveelheid webwinkels en hun haast onuitputtelijke assortiment zorgen er ook voor dat de concurrentie groot is. Om de aandacht van de consument vast te houden draait het niet enkel om lage prijzen, maar vooral ook om het gebruikersgemak en overzicht van de webshop.

Voor potentiële klanten zijn een aantal zaken van groot belang:

  • De navigatie binnen de webshop.
    Voor een consument moet het direct duidelijk zijn waar hij welk product kan vinden. Zorg daarom voor een goede zoekfunctie en de mogelijkheid tot het toepassen van filters (denk aan aanpassen merk of kleur).
    Gebruik daarnaast een logische site-indeling en kies voor goede, grote foto’s zodat de consument de juiste indruk krijgt van het product.
  • Inzicht in de kosten.
    Toon verzendkosten direct in het totaalbedrag van het winkelmandje en geef duidelijk weer welke betaalmethoden er gehanteerd worden.
    Hetzelfde geldt voor het inzichtelijk maken van levertijden en mogelijkheden tot retourneren.
  • Maak duidelijk waarom de koper bepaalde gegevens moet invullen en geef aan waar deze gegevens voor worden gebruikt. Mocht de consument de mogelijkheid hebben zich te registreren als klant, zorg er dan voor dat hiervoor geen extra formulier hoeft te worden ingevuld (stille registratie).
    Toon, indien mogelijk, recensies geschreven door een onafhankelijke partij in de webshop. En nodig kopers uit om een recensie te schrijven over hun ervaring met uw winkel.

Het verschaffen van duidelijkheid is dus minstens zo belangrijk als een mooi webdesign. Dlogic kan u helpen bij het op een heldere manier integreren van de verschillende functies in de opbouw van uw webshop. Maar wij geven ook graag advies over hoe u uw huidige webwinkel kunt optimaliseren en zo meer klanten kunt genereren.