6 redenen waarom een website nodig is in 2019

Een tijdje terug was het hebben van een website meer een luxe dan een gewoonte. Inmiddels is een website onmisbaar in het dagelijks leven. Maar waarvoor is het hebben van een website eigenlijk zo belangrijk? Wil jij succesvol worden in 2019 met jouw bedrijf, dan geeft Dlogic je 6 redenen waarom een website nodig is.

1. Informatie voor bestaande klanten

We trappen af met een van de belangrijkste redenen waarom het hebben van een website onmisbaar is: informeren. Een website werkt voor veel bedrijven als platform waar klanten, medewerkers of managers informatie kunnen ophalen of uitwisselen. Het intranet van een school of zorginstantie is dan ook een veelgebruikte website-toepassing.

Denk bijvoorbeeld aan een ziekenhuis. Aan de ene kant heb je een elektronische omgeving waar personeel onderling informatie deelt, over onder andere werkroosters of verlofdagen. Aan de andere kant is er de mogelijkheid om informatie te verschaffen aan bezoekers van het ziekenhuis. Uitleg over de aanloop naar een operatie of oplossing voor een bekend kwaaltje bijvoorbeeld.

2. Je bent altijd bereikbaar

Het internet is bedoeld om vragen te beantwoorden. Vragen die over van alles kunnen gaan. Zoals bijvoorbeeld jouw product of dienst. En wie kan de bezoeker beter helpen dan jij? Een website biedt de mogelijkheid om óók buiten kantooruren informatie op te vragen of contact op te nemen met een merk. Hoe beter hij of zij wordt geholpen, des te sneller hij of zij voor jou zal kiezen.

Aarzel dus niet om in Google Mijn Bedrijf de openingstijden van je bedrijf te benoemen. Zelfs als je géén kantoor hebt ben jij 24/7 ‘open’. Dit wil niet zeggen dat je dag en nacht je telefoon in de gaten moet houden, maar het laat wel zien dat je zo snel mogelijk reageert op aanvragen of berichten. Een bedrijf dat altijd ‘open’ is zal dan ook meer mensen aanspreken dan een ‘gesloten’ bedrijf.

3. Iets met een online visitekaartje

Je walgt misschien van de uitspraak, maar een website is écht een visitekaartje. Mensen die niet of nauwelijks van jouw merk hebben gehoord, zien in één oogopslag wie je bent, wat je doet én waarom je anders bent dan de concurrent. Het geven van een fysiek visitekaartje is niet meer van deze tijd. Geef dus in plaats daarvan gewoon de URL van je website!

4. Nieuwe mensen bereiken

Moeite met het vinden van nieuwe klanten? Dan kan een website je hierbij helpen. Misschien nog wel belangrijker dan het hebben van een online visitekaartje of digitale klantenservice, is namelijk het binnenhalen van nieuwe klanten. En het internet is een web van mensen die op zoek is naar hulp of informatie.

Door middel van goede online vindbaarheid (of SEO) hengel jij verkeer binnen en weet jij bezoekers te overtuigen dat jouw product of dienst de oplossing is waar ze naar zoeken. Hoe meer mensen jij op je website krijgt, des te beter jouw website wordt gevonden. En een website die goed gevonden wordt, zorgt weer voor meer mensen. En hopelijk meer klanten!

5. Geloofwaardigheid van je bedrijf

Een betrouwbaar bedrijf, is een succesvol bedrijf. Het liefst delen we zoveel mogelijk persoonlijke dingen op het internet en is wat we doen nooit meer écht privé. Dit betekent dat bedrijven die iets te verbergen hebben, het niet lang volhouden in 2019. Eerlijkheid en transparantie is dus extra belangrijk voor merken. Een sterke website helpt bij het creëren van vertrouwen. Je geloofwaardigheid zorgt op zijn beurt weer voor meer klanten.

6. Omzet

Tot slot de meest voornaamste (en misschien wel de meest voor de hand liggende) reden waarom het hebben van een website belangrijk is: het maken van winst. Omzet draaien anno 2019 gebeurt online. En daar is een website het centrale punt in.

Dit kan zijn in de vorm van een online webwinkel, waar klanten producten in een winkelmandje kunnen stoppen om vervolgens via de post hun bestelling te ontvangen. Maar een website is ook nodig wanneer je een dienst verkoop. Hierbij richt je je met name op een goede conversie-funnel.

Een funnel moet je zien als een denkbeeldige trechter op jouw website of webshop. Via deze trechter belanden jouw bezoekers bij de ‘koop-knop’. Jij neemt ze mee aan de hand en leidt ze door het gehele proces – van binnenkomst tot nazorg. Wanneer er iemand zijn of haar gegevens achterlaat of iets anders van je afneemt heb je één conversie. Heb je dit goed onder de knie? Dan kan jouw website een echte verkoopmachine worden!

Waarom een website nodig in 2019?

Als bedrijf niet online zijn is duidelijk niet meer van deze tijd. Je hebt een online identiteit nodig. En het is slim om hier zo snel mogelijk mee te beginnen. Op dit moment heeft namelijk twee derde van de ondernemers nog géén online visitekaartje. En daar valt voor jou winst te behalen. Blijf vooral informeren en wees online bereikbaar. Zo trek je snel nieuwe klanten aan die je anders nooit had kunnen bereiken!

Hulp nodig bij het opzetten van een website voor jouw onderneming?

Nu je weet waarom een website nodig is in 2019 kun je aan de slag gaan. Heb je géén idee waar je moet beginnen of kun je wel wat hulp gebruiken? Dan helpen wij jou graag. Neem snel vrijblijvend contact met ons op.