Veco Meubelen kiest voor Dlogic

“In Nederland zijn ze op het vlak van webpromotie verder dan in België”

Dlogic realiseert voor zowel grote als kleinere opdrachtgevers websites, webshops en promotie via social media en andere digitale kanalen. Maar hoe ziet deze realisatie er in de praktijk uit? We vroegen het aan Davy van Veco Meubelen in Wuustwezel; die sinds enkele maanden samenwerkt met Dlogic.

13247823_1144649062223847_4887732556944023769_o

Een nieuwe uitdaging

Veco Meubelen in Wuustwezel staat al 44 jaar bekend om de uitgebreide collectie meubels, van klassiek tot tijdloos en modern. Daarnaast verzorgt de zaak totaalinrichtingen, kleuradvies voor interieurs en op maat gemaakte meubels. De volgende stap wordt de verkoop van items via een webshop: een nieuwe uitdaging, die Davy Mathews van Veco heel bewust bij Dlogic neerlegde.

Online innovaties

Veco Meubelen beschikte al sinds 2003 over een beknopte website. Toen Davy in 2010 de zaak overnam kreeg deze een update, geheel in de nieuwe huisstijl van Veco. “En nu is sinds half juni de nieuwste site online,” vertelt Davy. “De webshop volgt in augustus.”

Voor de nieuwe website, de webshop en promotie via social media werd contact gezocht met Dlogic. “In België zijn ze niet zo snel met innovaties op online gebied, daarom zijn we op zoek gegaan naar een Nederlands bedrijf. Via via zijn we bij Dlogic terecht gekomen.

Realisatie van een idee

Davy had van tevoren al uitgedacht hoe de site van Veco er uit moest komen te zien. Samen met Dlogic werden deze plannen omgezet naar een concrete website. “Het platform is door Dlogic uitgewerkt zoals ik het in mijn hoofd had. De focus ligt op beeld, met weinig tekst, zodat bezoekers een goede indruk van het bedrijf krijgen. Ik had als voorwaarde dan ook dat ik zelf toegang heb tot de achterkant van de website, zodat ik dingen kan veranderen en aanpassen. Ook als de webshop straks online gaat moet ik deze natuurlijk wel up-to-date kunnen houden.”

Grotere zichtbaarheid, meer rendement

Ook voor promotie via social media is een beroep gedaan op Dlogic. “Facebook heb ik altijd zelf gedaan maar ik had er eigenlijk te weinig tijd voor,” legt Davy uit. “Maar we wilden wel onze zichtbaarheid vergroten en meer rendement behalen.” Dit werd besproken met Dlogic en er werd hiervoor een passend plan gemaakt. Zo zal er onder andere gewerkt worden met mooie beelden van gerealiseerde projecten en de inrichting van modelappartementen. “Dlogic gaat nu Instagram voor Veco opstarten en de Facebookpagina zullen we samen onderhouden.” Op deze manier blijven volgers op de hoogte en krijgen potentiële klanten een goede indruk van de mogelijkheden bij Veco.

Samenwerking met een klik

De samenwerking tussen Veco en Dlogic is uitstekend. “Er is een goede klik tussen ons,” vertelt Davy. “De lijnen zijn kort en alles wordt snel opgevolgd. Zo moest er na de testfase nog een aantal dingen gewijzigd worden aan de nieuwe website. Dit is gebeurd en nu is de website precies zoals we deze willen hebben.” Samen richten Veco en Dlogic zich nu op de inrichting, vormgeving en technische kant van de webshop die in augustus online moet gaan. Een nieuwe fase in het bestaan van Veco, maar Davy heeft er dankzij de hulp van Dlogic vertrouwen in. “Ik ben blij met de keuze die we gemaakt hebben!”

Bekijk de website op: www.veco.be